فاصله‌هايی كه استرس توليد می‌كنند

فاصله بين آنچه هستيم (وضع موجود) و آنچه مي خواهيم كه باشيم (وضع مطلوب/هدف) زمينه را براي تلاش براي تغيير و بهبود وضع موجود فراهم مي كند.

هرچه آرزوهايمان كوچكتر باشد و اهدافمان به وضع موجود نزديك باشد، تلاش كمتري براي رسيدن به آنها نياز داريم.

براي مواجهه با فاصله بين وضعيت مطلوب و وضع موجود چهار كار مي توانيم انجام دهيم:

١- با تفكر، برنامه ريزي و تلاش، اقداماتي انجام دهيم كه وضع موجودمان را به وضعيت مطلوب برساند و به اهداف و آرزوهايمان دست پيدا كنيم.
٢- آرزوها و اهدافمان را كوچك كنيم تا بر وضع موجود منطبق شوند.
٣- وضع موجودمان را بهتر از آنچه هست نشان دهيم و اين تصور را به وجود آوريم كه اهداف و آرزوهايمان محقق شده اند.
٤- كاري به وضع موجود نداشته باشيم و اهداف و آرزوهايمان را هم به فراموشي بسپاريم.

انتخاب با ماست. كدام روش را انتخاب مي كنيم؟

پي نوشت:
اگر روش دوم تا چهارم را براي مواجهه با اين فاصله انتخاب كرديد، مراقب ناخودآگاه باشيد. ممكن است و معمولا اينطور است كه، اين فاصله ها در ناخودآگاه باقي مي مانند و توليد استرس و اضطراب مي كنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

داستان دو قورباغه

داستان دو قورباغه، افسانه‌ای است در مورد گفتگوی دو قورباغه که آبگیر محل زندگی‌شان خشک می‌شود و در جست و جوی خانه‌ای تازه، به چاهی پر آب می‌رسند.

ادامه مطلب »

داستان قورباغه پخته

داستان قورباغه پخته، افسانه‌ای است که با بیان واکنش قورباغه در دو حالت قرار گرفتن در آب جوش و آب سردی که در حال گرم شدن است، یک آموزه سیستمی را درس می‌دهد.

ادامه مطلب »

پیرهن خاکستری در سرزمین سکه‌های نقره

پیرهن خاکستری قصه نوجوانی است که به سرزمین سکه‌های نقره می‌رود. او در آن سرزمین با تناقض‌هایی مواجه می‌شود و با آگاهی‌هایی که پیدا می‌کند، سعی می‌کند مشکلات مردم آن سرزمین و سرزمینی که از آنجا آمده را حل کند.

ادامه مطلب »

هديه روز پدر

روز پنجشنبه دوم ارديبهشت ٩٥ اولين روز كلاس درسمان براي دانش آموزان كلاس پنجم و ششم دبستان پسرانه ابوذر در روستاي كفران بود. كلاس را

ادامه مطلب »

اشتراک گذاری

Share on telegram
Telegram
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email